Praktyka marketingu w sieci

Fot. Pxhere Creative CommonsCC0.

Ścieżka Praktyka marketingu w sieci to cykl spotkań z przedstawicielami agencji interaktywnych, którzy przekazują wiedzę o najnowszych trendach w zakresie promowania produktów i usług w internecie. Prelegenci opowiadają o realiach pracy w branży online, charakteryzują lokalny, poznański rynek tych usług i odpowiadają na pytania studentów dotyczące ścieżki kariery specjalisty w tej dziedzinie. Zajęcia są więc nie tylko okazją do zdobycia „wiedzy tajemnej” w tematyce marketingu, ale i do nawiązania cennych kontaktów z przedstawicielami niezwykle przyszłościowej gałęzi usług internetowych.

 GODZINY SPOTKAŃ

Zajęcia odbywają się w semestrze zimowym 2025/2026 w każdy poniedziałek w godz. 18:30-20:00 w formie zdalnej za pomocą aplikacji MS TEAMS.

TEMATY SPOTKAŃ

Data

Imię i nazwisko gościa

Temat spotkania

Uwagi

06-10-2025 r. Jakub Jakubowski
WNPiD UAM
Zajęcia organizacyjne  
13-10-2025 r. Adrian Domański
monday group
Autentyczność jako przewaga. Jak budować markę osobistą w biznesie – bez napinki i pozy  
20-10-2025 r. Michał Proszowski
medicine up
Od wartości produktu do potrzeby zakupowej, czyli jak kształtować strategię w marketingu internetowym  
27-10-2025 r. Wojciech Pigla
OneDayMore
Strategia marketingowa w e-commerce na przykładzie OneDayMore.  
3-11-2025 r. Michał Materka
Toucan Agency
Praktyczne wykorzystanie AI w Performance Marketingu  
17-11-2025 r. Arkadiusz Zbróg
Instytut Monitorowania Mediów
Content i storytelling wspierane przez AI: jak łączyć kreatywność i automatyzację w marketingu cyfrowym  
24-11-2025 r. Maksim Samarou
Softswiss
Lead Generation w B2B  
01-12-2025 r. Wojciech Jażdżewski
Loyalemon.pl
Analityka w sklepach internetowych z wykorzystaniem Looker Studio Pro. Konfiguracja, Eventy GA, Dedykowane raporty.  
08-12-2025 r. Angela Makowiec-Więcek
Hubert Glica
Angela M Concept
Wsparcie małych i średnich biznesów eCommerce poprzez działania PPC  
15-12-2025 r. Piotr Kudzior
Vercom
Czy tradycyjne kanały komunikacji jak email i SMS mają sens w nowoczesnej strategii marketingowej?  
12-01-2026 r. Natalia Nowicka
Sii Poland
Marketing internetowy w dobie AI  
19-01-2026 r. Aleksander Stawarz
PwC
AI w marketingu internetowym – od hype’u do realnych zastosowań  
26-01-2026 r. Maciej Mironowicz
Motion Systems
Marketing online w firmach B2B  
02-02-2026 r. Magdalena Szott
ORTHOS
Między informacją a reklamą – marketing medyczny oczami praktyka  
       

WARUNKI ZALICZENIA

Istnieją dwie ścieżki zaliczenia przedmiotu. Pierwsza: zaliczenie odbywa się na podstawie aktywnej (w formie dyskusji, komentarzy, zadanego pytania na czacie itp.) obecności na każdych zajęciach. W tej formule zaliczenia brak aktywności na jednych zajęciach skutkuje obniżeniem oceny o jeden stopień.

Drugi sposób zaliczenia polega na napisaniu eseju zainspirowanego jednym z tematów omawianych podczas zajęć. Temat powinien być wcześniej skonsultowany z prowadzącym (najpóźniej do 15 grudnia 2025 r.) i spełniać odpowiednie warunki edytorskie (Times New Roman, czcionka 12, interlinia max. 1,5, min. 8 000 znaków bez spacji). Praca taka powinna być przesłana na adres mailowy jakub.jakubowski@amu.edu.pl do 26 stycznia 2026 r. Warto wykorzystać Prosty poradnik pisania esejów.

 

Kryteria oceny:

  1. Treść (erudycja, nawiązanie do tematyki zajęć, obecność faktów i ich oceny; odniesienia ich do własnych doświadczeń) (60%)
  2. Forma (czy tekst jest esejem?) (30%)
  3. Język (10%)

Zasady korzystania z AI w pisaniu pracy:

  1. Wykorzystanie sztucznej inteligencji jest dozwolone, ale praca powinna być autorska tzn. powinna mieć strukturę stworzoną samodzielnie.
  2. Należy za pomocą przypisów dolnych (erudycyjnych) zaznaczać fragmenty wygenerowane przez AI
  3. Osoby korzystające z AI powinny dołączyć do pracy krótki (ok. 5-10 zdań), krytyczny opis zastosowanego narzędzia (jego nazwa, funkcje, które się przydały; elementy, które zawiodły, rekomendacje dla autorów).

 

Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione absencje. Każda kolejna wymagać będzie dodatkowej pracy pisemnej dotyczącej tematyki zajęć, na których pojawiła się dodatkowa nieobecność.  Pięć nieobecności i więcej skutkuje brakiem zaliczenia.