Komunikacja marketingowa i PR poprzez social media (studia niestacjonarne)

PLAN ZAJĘĆ

1. Zajęcia organizacyjne

2. Społecznościowa rewolucja – wstęp do tematyki social media
Zadanie: Rozwiąż test „Social media ninja”. Trzy najlepsze drużyny otrzymają  5 pkt. „na start”.

3. Pierwsze kroki – big idea w social media marketingu
Zadanie 1.: Opracuj koncepcję a) kanału social media będącego nośnikiem wartościowych treści przyciągających użytkowników sieci, ale i potencjalnych reklamodawców LUB b) kanału wspierającego sprzedaż. Przetestuj pomysł korzystając z modelu AIDA (lub innego, który wyda ci się bardziej wartościowy). Stwórz nazwę dla swojego projektu.  (10pkt).

4. Podstawy analityki social media
Zadanie 2.: Stwórz listę fraz kluczowych przydatnych do celów analitycznych. Opracuj analizę sytuacji wyjściowej z uwzględnieniem popularności obranej tematyki (wykorzystaj narzędzia Google Trends, Answer the Public, Ubersuggest i inne). Opisz wyniki w formie 2-stronnicowego raportu.(10 pkt.).

5. Strategia w social media – konkurencja i cele
Zadanie 3.: Przeprowadź analizę konkurencji z wykorzystaniem pytań pomocniczych i rekomendowanych narzędzi. Zdiagnozuj jej skalę z wykorzystaniem podstawowych współczynników marketingowych. Stwórz cele ilościowe i jakościowe dla prowadzonego przez siebie kanału w social media wykorzystując te współczynniki (10 pkt.).

6. Strategia w social media – grupy docelowe i wybór kanałów
Zadanie 4.: Wyznacz grupy docelowe (czytelników) kanału. DLA PROJEKTÓW OPARTYCH NA TREŚCI: Zaprojektuj listę potencjalnych reklamodawców, którzy mogliby być dla ciebie atrakcyjną grupą pod względem potencjału biznesowego. DLA PROJEKTÓW WSPIERAJĄCYCH SPRZEDAŻ: Zaprojektuj listę potencjalnych blogerów, z którymi chcielibyście współpracować. DLA CHĘTNYCH: stwórz dla grupy docelowej opis jednej persony (do wybranej grupy) z wykorzystaniem użytecznych narzędzi (np. Xtensio, HubSpot) dla łatwiejszego zdiagnozowania ich potrzeb.

Zdecyduj jakimi kanałami będziesz popularyzować swój projekt i w kilku zdaniach uzasadnij swój wybór. Załóż odpowiednie strony, a w raporcie umieść do nich link. Wyniki swojej pracy przedstaw w postaci ok. dwustronicowego raportu (10 pkt.).

7. Treści w zasięgach organicznych – cz.1.
Zadanie 5.: Przygotujcie strategie linii postów dla swoich kanałów. Weźcie pod uwagę rozróżnienie na B2B/B2C/EB. Spróbujcie każdy pomysł opisać w kilku zdaniach. (10 pkt).

8. Treści w zasięgach organicznych – cz.2.
Zadanie 6.: Stwórzcie listę dobrych praktyk zwiększających zasięg postów organicznych. Weźcie pod uwagę kwestie formy, zaangażowania odbiorców i czas. Wykorzystajcie ciekawą i użyteczną formę (check list, plakat itp.) Trzymajcie się wypracowanych zasad prowadząc swoje kanały (10 pkt.)

9. Real-time czyli strategia czasu rzeczywistego
Zadanie 8.: Zastosuj strategię RTM w prowadzonych przez siebie kanałach, które będą nawiązywały do wydarzeń/informacji/sytuacji, będących istotnymi dla świata internetu w ciągu najbliższego tygodnia. Przygotuj 3 materiały. Prześlij prowadzącemu kurs screeny postów/pliki video, z krótkim wyjaśnieniem poczynionych kroków do soboty, 17.05 (max. 10 pkt.).

10. Jak to działa? W świecie algorytmów . / Audyt zrealizowanego projektu
Przerwa od punktozy. Na zajęciach oglądamy film i przeprowadzamy nad nim dyskusję.

 

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:

– obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie absencje);
– terminowe wykonanie wszystkich zadań projektowych w sposób indywidualny lub w max. 3-osobowych zespołach. Oceny zostaną wyznaczone wg. następującej skali:

G 1.

2,0 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0
0-41 42-47 48-53 54-58 59-64 65-75

Jeśli raport nie zostaje przesłany w terminie skutkuje to otrzymaniem 0 pkt za dane zadanie. Raport taki można uzupełnić w późniejszym terminie, jednak z uzyskanych punktów zostanie wyciągnięta średnia (np. 0/10 = 5). Osoby, które nie uzyskały minimum punktów oraz osoby z IOS ze zwolnieniem z zajęć piszą test zaliczeniowy. W przypadku gdy osoba z IOS nie uzyskała minimalnej liczby punktów z raportów – otrzymuje ona dodatkowe pytania na teście.


Literatura:

Czaplicka M. (2014), Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice.
E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. red. J. rólewski, P. Sala, Warszawa 2021.
Godin S., (2019) To jest marketing!, Warszawa.
Kozielski R. (2020), Przyszłość marketingu. Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie. Łódź.
Lombardo T., McCarthy B., Ryan E., Connors M. (2020), Mapy Drogowe Produktu — Nowe Podejście. Wyznaczanie Kierunków Rozwoju W Czasach Niepewności, Gliwice.
Miller D. (2018), Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki, Warszawa.
Miłkowski G. (2020), Niech cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw, Gliwice.
Sadowski M. (2013), Rewolucja social media, Gliwice.
Miotk A. (2017), Skuteczne Social Media, Gliwice.
Stawarz B. (2017), Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa.
Stohnij P. (2020), Koniec alfabetu. Jak być liderem nowej generacji.
Taranko T. (2020), Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Warszawa.

Magazyn Online Marketing, [aktualne numery dostępne w bibliotece WNPiD UAM]

Raport We are social 2025

Blogi:
Sprawny marketing
Wirtualne media
Socialmedianow

OCENA PROJEKTU

 

Nazwa projektu Test Z.2. Z.3. Z.4. Z.5. Z.6. Z.7. Z.8. Z.9. Z.10. Z.11. Z.12. Suma Ocena